SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Köpings Gymnastikförening
Cheerleading

Motion - Programmet för vårterminen 2024

Träna med Köpings gymnastikförening!

 

Alla kan delta i alla våra pass och man kan anpassa övningar och tempo efter egen förmåga. Är du helt nybörjare rekommenderar vi att du börjar lite försiktigt i passen, med antal pass och intensitet. När kroppen är redo, ökar du successivt.

 

Har du en egen matta ser vi gärna att du tar med den till passen. Vi har mattor att låna om man glömt, eller om du inte vill inhandla en egen innan du säkert vet att du ska delta. Läs mer om våra olika pass längre ner här under programmet.

 

Håll utkik i vår Facebookgrupp om eventuellt förändrade eller inställda träningspass.

 

Program vårterminen 2024

Terminen startar vecka 2 och sista veckan är vecka 17. Prova gratis vecka 2!

Dörrarna stängs 5 min innan varje pass startar.

 

Måndag:        
18.00-19.00 Step-up Badhushallen, Theodor Dahls gata 1 Pernilla  
19.00-20.00 Tabata Badhushallen, Theodor Dahls gata 1 Lena o Lillemor  
Tisdag:        
17.00-18.00 Medelgympa Nibbleskolans gymnastiksal, Skolvägen 1 Pernilla o Ingela  
18.00-19.00 Yoga Elundskolans gymnastiksal, Hisingsgatan 34 Bozena  
Onsdag:        
16.00-17.00 Ryggympa Badhushallen, Theodor Dahls gata 1 Ingela Supergympan arrangör - KGF kortet gäller
18.00-19.00 Cirkelträning Badhushallen, Theodor Dahls gata 1 Desirée  
19.00-20.00 Tabata Badhushallen, Theodor Dahls gata 1 Lena o Lillemor  
Torsdag:        
19.00-20.00 Medelpass Köpings Arena, Badvägen 4 Olika ledare Pass med medelnivå
Fredag:        
17.00-18.00 After Work Köpings Arena, Badvägen 4 Olika ledare Se aktuellt pass på facebook
Söndag:        
17.00-18.00 Tabata Nibbleskolans gymnastiksal, Skolvägen 1 Lena Ev. utomhus till våren
17.30-18.30 Vattengympa Köpings Bad & Sport, Badvägen 3 Helena o Johanna  
18.30-19.30 LSS Vattengympa Köpings Bad & Sport, Badvägen 3 Katarina o Lillemor

 

Övrigt:      

 

Tisdagar kl 17.00-18.00 Andningskurs, 4 gånger med start vecka 2  Plats meddelas vid anmälan Anne

Anmälan till Anne 076-118 75 75

 

Terminskort/10-kort köper du på Intersport Big Inn eller betala enstaka pass på plats.

Betala gärna med Swish. Vårt swishnr är 123 452 49 55.

Betalar du via ePassi ta med betalningsbevis för att få kortet.

 

Varmt välkomna att träna med oss! 

 

Passbeskrivningar
2023-07-29 12:25

Vad är Gruppträning?

Gruppträning består av en grupp med personer som tränar tillsammans med en instruktör som ansvarar för passets upplägg och musik. Musiken är en viktig del i gruppträningen, men det finns gruppträningspass där musik inte förekommer.

 

Många pass består av en uppvärmning, rörlighet och styrka, pulshöjning, nedvarvning och stretch.

 

Det finns pass där man också fokuserar enbart på styrka eller kondition, alternativt enbart danssteg osv. Du hittar en förklaring till det pass du är intresserad av nedan. 

 

Medelgympa - Ett pass till svängig musik, där du tränar styrka, kondition och smidighet. Tempot är medel och går att anpassa bra. Löpning och hopp kan förekomma. Även pulshöjande stegkombinationer. Passet passar de flesta.

 

Tabata - En form av högintensiv träning. Du blandar högintensiva övningar med korta vilor under en förutbestämd tid. Träningen är med redskap eller den egna kroppen. I programmet har vi två tabata pass med betoning på styrka och ett på kondition. På söndagarna är vi utomhus, där du kan tänka på att bära handskar.

 

Cirkelträning är en träningsform där du utför ett antal övningar utan vila emellan. Du ”cirkulerar” mellan övningarna för att höja intensiteten. Vi byter mellan olika stationer och övningar för att träna hela kroppen och du tränar i eget tempo och efter egna förutsättningar. Resultatet är en träning som blandar både styrka, kondition och smidighet. Träningen är med redskap eller den egna kroppen.

 

Vattengympa - Medelintensivt pass i bassäng med blandning av styrka och kondition. Redskap används i delar av passet. Ett bra pass att starta med.

 

Vattengympa LSS - Ett lekfullt vattenträningspass. Anmälan krävs och du ska vara inskriven i kommunens LSS verksamhet för att få delta.

 

Yoga - Du jobbar i ett flöde med harmoni i andning och rörelse och stannar i positioner för att kunna fördjupa dem. Ett pass består av olika yogaövningar, som tillsammans ger din kropp funktionell träning och ditt sinne harmoni.

 

Ryggympa  - Ett pass med lite lugnare tempo utan hopp och med fokus på muskulaturen kring mage, rygg och höft/bäcken. Vi tränar styrka, balans och rörlighet. Passar alla!

 

Step up- Intensivt, fartfyllt och glädjefullt pass med stegkombinationer på en step up-bräda. Passet är bra för att förbättra kondition samt stärker stora muskelgrupper som säte och lår. Hantlar kan komma att användas, men det fungerar också bra att delta utan.

 

FamiljeFys – Ett effektivt pass på 45 min som sätter fart på familjen. Vi blandar övningar som utmanar både styrka och kondition och samarbete. På familjefys tränar barn/ungdomar (från 7 år) tillsammans med föräldrar. Men du kan lika gärna träna tillsammans med din partner eller vän, som med ditt barn. Alla kan delta och om du är sugen på att ta ut dig ordentligt så finns det självklart plats för det!

 

Mindfulness är den medvetenhet som uppstår när vi är uppmärksamma på något specifikt. Ofta beskrivs också mindfulness som en medveten närvaro. Medveten närvaro är en metod som kan användas för att hantera bland annat stress, oro och smärta. Metoden går ut på att du fokuserar på nuet med hjälp av dina sinnen och din andning. Det går att träna upp sin förmåga till medveten närvaro.

 

 

Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen
 
Besök oss på Facebook
Vår samarbetspartner